Friday, November 12, 2010

Sleeping Princess - Prensesin Uykusu

My first movie will be out there in the theatres next weekend. I participated to the movie as being the Visual Effects Supervisor and also the Lead Technical Director.

I would love to dive in to the technical challenges we've been through, but I will just give some screen shots from the movie this time.

Just go and watch the movie, it's a good one from the great director Cagan Irmak.



















































































3 comments:

GuildWars2Items said...

Would you take the pen in hand, plunge right in and just do it, struggling to keep up with the twists and turns of the torrents of words that take you where they take you Buy D3 Gold? Would your plans be so extensive that you never even got to the writing Cheap D3 Gold? But if you do decide to use it, what would you do with it? How would you play the game D3 Gold Sale?
The past is gone and static. Nothing we can do will change it.scarlet blade gold, the future is before us and dynamic. Everything we do will affect it rs gold, You laugh at mescarlet blade gold for being different , but I laugh at you for being the same.

Yusuf Gökhan Yavuz said...

Merhaba Özgür Bey,

3d deki kod konusunda tecrübenizi blogunuzda gördüm. Şuan Tez konum olan "Compeleting missing part of structure" konumda Bir 3D objeyi oluşturmak için o objeye ait iki 3D objenin birleştirilmesi (örnek: kırılan vazonun parçalarından vazoyu oluşturmak gibi) bir konu hakkında bu konu hakkında herhangi bir bilgi veya tecrübeniz mevcut mudur? Eğer mevcutsa bu konu hakkında dilerseniz ücrete mukabil yardımlarınızı bekliyorum şimdiden dikkate aldığınız için teşekkür ederim.

Erkan Özgür Yılmaz said...

Yusuf Bey Merhaba,

Bahsettiginiz cok karisik bir konu, ancak aklima ilk gelen yontem "brute force" yani butun olasiliklari denemek, ikincil olarak parcalarin kenarlarindaki local curvature hesaplayarak benzer curvature'li parcalari bir araya getirmek ve yine brute force yapmak, en azindan n parcayi birbiri ile denemek yerine (n!) daha az sayida benzer parcayi birbiri ile denemis olursunuz. Ancak bunlarin hepsi kenarlari tamamen ortusen objeler icin nispeten kolay, ancak kenarlari ortusmeyen objelerde (yani bir objenin bir kenarina birden fazla objenin gelmesi durumunda) benzerleri bulma isi cok daha zor olacaktir.

Eminim IEEE'de daha manali yontemler sunan makaleler mevcuttur.