AOC, monitör piyasasından dört kat daha hızlı büyüyor
Her
ne kadar Avrupa monitör piyasası son sekiz çeyrekteki en küçük
gelişmeyi göstermiş olsa da, yine de 2017 yılının dördüncü çeyreğinde
%4.1 oranında büyüdü. AOC ve MMD ise, birlikte bir önceki yıla kıyasla
%5.2 büyüme sergiledi.
• AOC son çeyrekte çok güçlü bir büyüme gösterdi ve %15.4 ile en yüksek pazar paylarından birini elde etti. Bu oran, Avrupa piyasasının tümü düşünüldüğünde, o oranın neredeyse dört katı bir artış anlamına geliyor.
• Philips monitörlerinin lisans ortağı AOC ve MMD, birbiri ardına sekizinci çeyrekte de büyümeyi başararak pek çok ülkede piyasalar küçülürken kendi pazar paylarını 2016 yılının dördüncü çeyreğine kıyasla pazar paylarını artırmayı sürdürdüler.
• Küçülmekte olan bazı piyasalara rağmen, genel olarak monitör piyasası hâlâ büyüyor. Bu da, en yeni inovasyonların çekiciliği, daha büyük ve kavisli monitörlerin daha fazla üretkenliğe katkısı ve bir de oyun monitörlerinin geniş çaplı kabulü sayesinde gerçekleşmekte.
Amsterdam, 4 Nisan 2018 – Piyasa
analisti Context’in sunduğu en son rakamlara göre, geniş Avrupa
bölgesindeki monitör pazarı 2017’nin son çeyreğinde, Ekim ayından Aralık
ayına dek, sadece %4.1 oranında büyüdü.
AOC
ve Philips’in geniş ekran monitörlerindeki büyüme, her iki markanın da
yaptığı çok sayıda yenilikten kaynaklanıyor. AOC, bütün oyuncuların
gerekli gördüğü unsurları karşılayan, en büyük ve en kapsamlı oyun
gruplarından birini sunarken Philips monitörleri de aralarında USB
kenetleme istasyonu, açılır kapanır webcam’ler ve bir de yeni,
çerçevesiz B2B yelpazesi gibi özelliklerin de bulunduğu B2B piyasasına
yönelik hazırladığı akıllı çözümler sayesinde asıl başarılarını hayata
geçirdi.
Philips
monitörlerinin lisans ortağı AOC ve MMD, birlikte çok iyi bir dördüncü
çeyrek sonucu elde ederek 2016 yılının dördüncü çeyreği ile
karşılaştırıldığında ufak bir artışla %14.9’luk bir pazar payı
gerçekleştirdiler. AOC ise pazar payını, 2016’nın son çeyreğine kıyasla
2017’nin dördüncü çeyreğinde %10.9 artırdı ve satılan birimler açısından
gelmiş geçmiş en iyi sonuçları elde ederek geçen yılın aynı çeyreğine
kıyasla %15.4 oranında ciddi bir artış gerçekleştirdi.
Elde
edilen güçlü sonuçlar hakkında, Avrupa Pazarlama & İşletme
Direktörü Stefan Sommer şunları söylüyor: “Konu tasarım, ergonomi,
görüntü kalitesi, özellikler, kullanıcı dostu ya da çevre dostu bir
ekran olduğunda, AOC ve MMD olarak biz hiç olmadığı kadar yenilikçi
olmak için çalışıyoruz ve bu da, muhteşem büyüme rakamlarımızda kendini
zaten gösteriyor. AOC, özellikle oyun sektöründeki hacim büyümesini
öngörerek piyasa mevcudiyetini büyük çapta artırdı, rakamlar da bunu
gösteriyor.”
Rekabetçi Batı Avrupa
piyasasında, AOC ve MMD, ikisi birlikte, 2017’nin son çeyreğinde
satılan birimler açısından üçüncülüğünü korudu ve 2016 yılının dördüncü
çeyreğine kıyasla %14’lük bir artış elde etti. Bunda en büyük pay,
AOC’nin 2016’nın son çeyreğine kıyasla elde ettiği %24’lük devasa hacim
artışı başarısı oldu. Her iki markanın toplam pazar payındaki artış
ise 2016’nın son çeyreğine kıyasla %8.2 oldu ve AOC yine aynı dönemde
pazar payında %17.7’lik en fazla artış ile katkı sunmuş oldu.
Doğu Avrupa’da
ise monitör piyasası, hacimde yalnızca %1’lik artış ile sekiz ardışık
çeyrekteki en düşük büyümesini yaşadı. Küçülen bir piyasada olmalarına
rağmen, her iki marka da %20’yi aşan güçlü pazar payı ile birinci
sıradaki yerini korumayı sürdürüyor.
Türkiye’de,
monitör piyasası %13.2 oranında büyüdü. AOC ve MMD Philips monitörleri
de, ikisi birlikte, 2017’nin son çeyreğinde yine başarılı oldular.
MMD’nin satış hacmi hemen hemen aynı kalmış olsa da, AOC önceki yılın
aynı çeyreği ile karşılaştırıldığında %30 daha fazla monitör satışı
gerçekleştirdi.
Comments